Markkinointia on hyvä hoitaa, vaikka asiakasvirtasi olisikin tasainen tai työskentelet mieluiten vain yhden asiakkaan kanssa. Vaikka et käytännössä tarvitsisikaan uusia asiakkaita, uusien asiakkaiden avulla pystyt usein nostamaan hintojasi ja siten myös oman yrityksesi tuloja. On myös järkevää olla laittamatta kaikkia munia samaan koriin. Jos teet töitä vain yhdelle tai kahdelle...
1. Yrityksen perustaminen vahvuuksiesi tai idean pohjalta Liikeidea kumpuaa usein yrittäjän omista vahvuuksista ja ammatillisesta osaamisesta. Jos taas haluat lähteä suunnittelemaan yritystoimintaa toiselta näkökannalta, voit tutkia esimerkiksi ulkomailla toimivien start-upien liikeideoita ja miettiä, voisiko jonkin niistä kenties tuoda Suomeen omalla tavallasi ja "omana ideanasi". Kun valitset liikeideaa, mieti samalla, tarjoaako...
Liiketoimintasuunnitelma Vaikka suunnitelman tekeminen on ajankohtaista aloittavalle yrittäjälle, kannattaa sitä pitää ajantasaisena myös liiketoiminnan jatkuessa. Hyvä liiketoimintasuunnitelma on apuna liiketoiminnan jatkuessa. Liiketoimintasuunnitelman tarkoituksena on kuvata aloittavan yrityksen toimintaa ja laskea toiminnan kannattavuutta sekä mahdollisuuksia menestymiseen. Liiketoimintasuunnitelmasta on hyötyä niin yrittäjille itselleen kuin ulkopuolisille rahoittajille. Suunnitelmasta rahoittajat saavat käsityksen siitä, kuinka yritys...